Walk to Learn – Intervention Evolution

For the past five years, Prestwood has honed our Walk to Read program for students. This reading intervention program worked to provide every student reading instruction at their level whether high, low, or somewhere in between (see Walk to Read or The Programs of Prestwood). This year we are taking a bold step forward with our Walk to Learn program for students in grades 2-5. Like Walk to Read, that n Kindergarten and first grade, our new program will provide individualized instruction to all learners. However, Walk to Learn will also add elements of student choice and in-depth learning experiences for students.

Walk to Learn has a simple format. Students learn in three different four-week cycles. One four-week cycle focuses on literacy with classes like creative writing, literature circles, science texts, and journalism. The second cycle teaches math and science, and it could include classes like algebra, coding, and scientific experiments. The final cycle is enrichment with classes such as maker lab, community service, and yearbook. Most students will spend four weeks in each domain. However, some students need intervention support and will receive intervention in reading or math during two of the three cycles (eight weeks) and have one cycle of choice (four weeks).

Walk to Learn is based on a framework called Universal Design for Learning. This research-based approach focuses on fostering student choice and removing barriers to learning. This approach is bigger than letting students select their learning, classes will strive to allow students choice in the way they access and share their learning with others. It also focuses on removing barriers to student learning so all students have access in the way that is most powerful for them. Student and teacher engagement will skyrocket in this new format.

If you have questions about Walk to Learn, please email me at jsutter@sonomaschools.org. You can also view our slide deck for a more detailed and visual description: Walk to Learn slide deck


Durante los últimos cinco años, Prestwood ha perfeccionado nuestro programa Walk to Read para estudiantes. Este programa de intervención de lectura trabajó para proporcionar a cada alumno las instrucciones de lectura en su nivel, ya sea alto, bajo o en algún punto intermedio (consulte Walk to Read o The Programs of Prestwood). Este año estamos dando un paso adelante con nuestro programa Walk to Learn para estudiantes de 2 ° a 5 ° grado. Al igual que Walk to Read, que n Kindergarten y primer grado, nuestro nuevo programa proporcionará instrucción individualizada para todos los estudiantes. Sin embargo, Walk to Learn también agregará elementos de elección de los estudiantes y experiencias de aprendizaje en profundidad para los estudiantes.

Walk to Learn tiene un formato simple. Los estudiantes aprenden en tres ciclos diferentes de cuatro semanas. Un ciclo de cuatro semanas se enfoca en la alfabetización con clases como escritura creativa, círculos literarios, textos científicos y periodismo. El segundo ciclo enseña matemática y ciencia, y podría incluir clases como álgebra, codificación y experimentos científicos. El ciclo final es enriquecimiento con clases como laboratorio de fabricantes, servicio comunitario y anuario. La mayoría de los estudiantes pasarán cuatro semanas en cada dominio. Sin embargo, algunos estudiantes necesitan apoyo de intervención y recibirán intervención en lectura o matemáticas durante dos de los tres ciclos (ocho semanas) y tendrán un ciclo de elección (cuatro semanas).

Walk to Learn se basa en un marco llamado Diseño Universal para el Aprendizaje. Este enfoque basado en la investigación se centra en fomentar la elección de los estudiantes y eliminar las barreras al aprendizaje. Este enfoque es más grande que dejar que los estudiantes seleccionen su aprendizaje, las clases se esforzarán por permitir que los alumnos elijan cómo acceder y compartir su aprendizaje con los demás. También se enfoca en eliminar las barreras al aprendizaje estudiantil para que todos los estudiantes tengan acceso de la manera más poderosa para ellos. El compromiso de estudiantes y docentes se disparará en este nuevo formato.

Si tiene preguntas sobre Walk to Learn, envíeme un correo electrónico a jsutter@sonomaschools.org. También puede ver nuestro mazo de diapositivas para obtener una descripción más detallada y visual: el mazo de diapositivas Walk to Learn

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s